Integritetspolicy

Ang. Cookies
När du besöker våra sajter kan vi eller de tjänsteleverantörer, som vi arbetar med
använda lokal lagring av data, som cookies/kakor, spårningsanrop eller liknande
tekniker, för att säkerställa att du som användare får en så bra upplevelse som möjligt.
Tjänsteleverantörs exempel: Google, Bing, partner-sidor, webbläsare & domän-ansvariga.

Personuppgifts-/integritetspolicy – GDPR & EPR

Kortfattat intro + våra Internationella partners info längre ner.
Information för dig som kund eller leverantör att vi agerar i enlighet med gällande
lagkrav för data- och personuppgiftsskydd.

Vi registrerar och lagrar information i våra kund- och leverantörsregister i form av
namn, e-post,adress och telefon relaterat till kontaktfunktion, i det företag/org/roll du
arbetar på eller representerar. Uppgifterna samlas in och behandlas i syfte att
administrera den åtgärd du begärt eller enligt vadsom krävs enligt lag.
Vi samlar in uppgifterna för att säkerställa och fullfölja det avtal vi har oss emellan,
samt att följa upp våra kund- och leverantörsrelationer.

Vi samlar endast in personuppgifter som du själv lämnar till oss när du skickar e-post,
registrerar en order via web eller via andra dokument du tillhandahåller oss.

Du har rätt att kontrollera och korrigera de personuppgifter vi har lagrat om dig.
Bra veta: vi har normalt bara order/faktura data. Används för kund-support
t ex kund fått disk krasch – hittar ej licenskoden – vi kan då säkerställa och ge kod till
rätt ägare. Normalt syns alla data i våra de underlag ni erhåller från oss t ex
leveransunderlag och fakturor. Vi har normalt ej mer persondata än vad behövs för
leverans, faktura, Skatteverkets krav t ex referenspersonens epost, telefon och adress.

Har du frågor är du välkommen att ta kontakt med oss.

—————————————————————–
Nedan utökad text
Beskriver bl a hur ORDER – FAKTURA – KUNDKONTAKTER – Företags-/personuppgifter  hanteras.

Syfte
Vi värnar om våra kunders integritet. Du ska kunna känna dig trygg när du anförtror oss dina person-
uppgifter. Därför har vi upprättat den här policyn. Den utgår från gällande dataskydds -lagstiftning och
förtydligar hur vi jobbar för att ta tillvara dina rättigheter och din integritet. Syftet med den här policyn
är att du ska få veta hur vi behandlar dina personuppgifter, vad vi använder dem till, vilka som får ta del
av dem och under vilka förutsättningar samt hur du kan ta tillvara dina rättigheter.

Bakgrund
Vi behandlar dina personuppgifter främst för att fullfölja våra förpliktelser mot dig. Vår utgångspunkt är
att inte behandla fler personuppgifter än vad som behövs för ändamål, och vi strävar alltid efter att använ-
da de minst integritetskänsliga uppgifterna.
Vilka personuppgifter behandlar vi?
Vi behandlar endast personuppgifter när vi har laglig grund. Vi behandlar inte personuppgifter i annat fall
än när de behövs för att fullgöra förpliktelser enligt avtal och lag. Här följer exempel på personuppgifter
vi behandlar:

  • Namn
  • Adress
  • E-postadress
  • Telefonnummer
  • Titel (mest används, Referens-/Kontakt-person)
  • Användarnamn
  • Innehåll som du själv publicerar, s.k. användar-genererat innehåll

Hur får vi tillgång till dina personuppgifter och i vilka samband samlas de in?
Vi får oftast samtliga personuppgifter direkt från dig som kund eller i samband med att du kontaktar oss
via telefon, e-post, våra webbsidor, internet/mobil relaterade informationssidor/sociala medier.

Vi samlar ej in persondata via spårning eller andra ”kluriga” sätt.
Normalt noteras endast missade epost utan några andra uppgifter t ex persondata.
Om någon spårning sker så är det ej inställt av oss utan endast standard Google Ad-Words
– läs mer på Google.com.

Om någon insamling av detta skulle förekomma så är det alltid i samtycke och möjliga radera efteråt.

Behandlas dina personuppgifter på ett betryggande sätt?
Vår utgångspunkt är att endast medarbetare och andra personer inom organisationen som behöver
personuppgifterna för att utföra sina arbetsuppgifter och åtaganden gentemot dig ska ha tillgång till
dem. Våra säkerhetssystem är utvecklade med din integritet i fokus och skyddar i mycket hög grad mot
intrång, förstöring samt andra förändringar som kan innebära en risk för din integritet. Vår server där vi
förvarar din uppgifter är en så kallad ”säker server” med bankklass och säkerställer att dina
uppgifter behandlas säkert.
Hur använder vi den insamlad information?
Vi behandlar personuppgifterna i huvudsak för de ändamål som anges nedan samt för de eventuella
ytterligare ändamål som anges vis insamlingspunkten.

  1. För att fullgöra dina beställningar av våra tjänster
  2. För att möjliggöra god kundservice, så som att hantera dina förfrågningar, rätta felaktiga
    uppgifter eller för att skicka information som du har begärt o likn.
  3. För att administrera kunddata t ex licensägare, kontaktperson, faktura uppgifter.
  4. För att kunna skicka dig information, uppdateringar och nyheter om nya funktioner mm.
  5. För att förnya avtal, påminna om avtal, för att behålla er programvara update to date.
  6. För att kunna skicka viktiga meddelanden som kommunikation om förändringar i villkor och

Policy´s
När lämnar vi ut dina personuppgifter? (gäller Svenska – Nordiska gruppen)
Vår utgångspunkt är att inte lämna ut dina personuppgifter till tredje part om du inte har samtyckt till det
eller om det inte är nödvändigt för att uppfylla våra förpliktelser mot dig eller enligt avtal eller lag.

Speciella villkor finns för detta:
OBS! När ni beställer t ex Spinfire eller PDF-XChange licenser matas era ”köp” och kontaktuppgifter
in i internationella systemen dvs Spinfire = Actify Inc. och PDF-XChange = Tracker Products Ltd.
Vi är integrerade och följer GDPR – vi ingår i helheten och är avtalade/villkorade precis som all personal.
Vissa kunder frågar/kontaktar de internationella bolagen direkt dvs ej via Sverige – Nordiska gruppen.
Läs mer nedan om internationella direktiven (följer GDPR).

LÄS MER HÄR specifikt för

Produkter från Actify Inc – Spinfire
http://www.actify.com/privacy-policy/
Produkt:  PDF-Xchange från Tracker-Software
https://www.tracker-software.com/privacy-policy

Tracker info

Updates to Privacy Statement
Dear You,

We would like to inform you that we have updated our Privacy Statement to comply with new Data Privacy laws in the European Union and several other countries around the world.

The Privacy Statement governs our use of your data in relation to our PDF-XChange brand products, communications, support and services. Some of the updates we have made address the new requirements in the EU’s General Data Protection Regulation (GDPR) as to how we manage and process your personal data.

You may be familiar with similar concerns regarding personal data protection recently coming to light in the news affecting jurisdictions outside the EU so we’ve made the decision to implement the same data protection standards and policies legislated for the EU across the board in our organizations to protect all of our international user’s personal data even if your jurisdiction currently does not have National Data Protection legislation in place yet, as we are confident that more jurisdictions will follow suit and employ similar privacy legislation in the near future.

These changes will be applied and relevant to each of our 3 group companies you may have dealt with in the past; PDF-XChange Co Ltd, Tracker Software Products (Canada) Ltd and Haarlem Software Ltd.

We strongly encourage you to review the New Privacy Statement to further understand how your data is collected, shared and used by PDF-XChange Co. and its affiliates here:

Privacy Policy

Invest a couple of minutes and click the link below to log in to your account and review our updated Privacy Agreement, Set the level of communications you authorize us to send you and to ensure the information we do have in your account is correct and up to date. You can unsubscribe from any of the emails we may send you, using the communication settings available in your account, however our policy remains the same in regards your personal and corporate data and its use, and all current subscriptions to renewal reminders and Tracker newsletters will be removed as part of this update.

Log In to Your account
KONTAKTA Sverige supporten – GÅR FORTARE      
support@pdf-xchange.se
eller
tel: 031-312 11 00

Note that if you do not complete the agreement and account review through this invitation that you will be presented with this process the next time that you log in to your account.

We have never shared or sold our clients data with any 3rd parties – unless you have specifically asked us to – we have never used (or allowed others to use) our clients data for Sales or Marketing purposes and this will not change. We only ever use your data for the purposes of supporting you in the use of products you have licensed from us and ensuring you are advised when your maintenance requires renewal.

If you have any questions or comments, please contact our Data Protection Officer at privacy@tracker-software.com

Best regards,
Tracker Software Products/PDF-XChange Co.
Need to contact us?  Canada/Asia, : support@tracker-software.com
SWEDEN: support@tracker-software.se    or    sales@pdf-xchange.se

North/South America, Australasia and Asia
Tracker Software Products (Canada) Ltd. PO Box 79, Chemainus, BC, V0R 1K0, Canada
Sales/Admin only Tel: +1 (250) 324-1621 Fax : +1 (250) 324-1623 GST/HST REG No: 84829 7024 RT 0001

UK & Europe
Tracker Software Products Ltd. 7 Beech Gardens; Crawley Down. RH10 4JB . Sussex. United Kingdom.
Sales/Admin only Tel: +44 (0)20 8503 8711 Fax : +001-250-324-1623